فروش کتب ، جزوات و دوره های آموزشی جفر و رمل و علوم غریبه ی استاد رهنما

تنها مرکز حقیقی فروش کتب و جزوات آموزشی بصورت مستقیم توسط استاد رهنما

فروش کتب ، جزوات و دوره های آموزشی جفر و رمل و علوم غریبه ی استاد رهنما

تنها مرکز حقیقی فروش کتب و جزوات آموزشی بصورت مستقیم توسط استاد رهنما

آشنایی با علوم غریبه (5)

آموزش علوم غریبه،جفر رهنما:

آشنایی با علم جفر _ قسمت پنجم

یاران و همراهان گرامی درود برشما

با استعانت از خدای متعال دنباله مطالب در باره فن شریف جفر را پی می گیریم.

دربخش های قبلی تا حدودی به این دانش عجیب پرداختیم. حال مطلب را از زاویه دیگری پی می گیریم.

در حال حاضر وبا توجه به پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، اغلب افراد با جستجو در اینترنت و فضای مجازی میتوانند خیلی راحت به انبوهی از اطلاعات در باره رشته ها و شاخه های مختلف علمی دست یابند.یکی از این رشته ها هم علوم غریبه و بخصوص علم جفر میباشد.اما متاسفانه باید عرض کنم بیش از نود درصد مطالبی که در اینترنت در این باره منتشر شده یا از ریشه دروغ است و یا به شدت ناقص است. زیرا این مطالب را کسانی نشر میدهند که هیچ اطلاعی از این علوم ندارندو فقط از روی مطالب دیگران به صورت ناقص کپی می کنند.این موضوع مثل آن است که شخصی بدون مسافرت به جایی بخواهد در باره آنجا مطلب بنویسد. مسلم است که هرچقدر اطلاعاتی که این شخص بخواهد در باره مکان مورد نظر در اختیار ما قرار بدهد دقیق باشد،باز هم نمیتواند جای مشاهده مستقیم را بگیرد. جفر و یا هر علم دیگری هم بهمین شکل است.

من لازم میدانم باز هم در اینجا تکرار کنم که تا شناخت خوبی در باره هر چیز به دست نیاورده اید اصلا وارد آن مقوله نشوید.

بله،عرض میکردم که به لطف اینترنت الان اکثر علاقمندان به علوم غریبه اطلاعاتی دست و پا شکسته در باره این علوم دارند.اما با این وجود شاید برخی از عزیزان که این مطالب را میخوانند هیچ اطلاعاتی در باره این علوم و بخصوص فن شریف جفر نداشته باشند و فقط با مطالعه مطالب یکی دو سایت یا وبلاگ علاقمند به فراگیری این علم شده اند.توصیه من به این دوستان آن است که قبل از اینکه اقدام عملی در این باره صورت دهند بهتر است که مطالبی را که اینجا جهت آشنایی با علم جفر قرار میدهیم را مطالعه نموده و یا # کتاب آشنایی با علم جفر، نوشته اینجانب را تهیه کنند تا با چشم باز وارد این مقوله شوند.

بنده با در نظر گرفتن اینکه ممکن است مطالعه کننده این مطالب آشنایی قبلی در باره جفر نداشته باشد،بهمین دلیل تا جایی که امکان داشته باشد مطالب را به ساده ترین زبان بیان میکنم تا برای همگان و هر فردی با هر میزان سواد و تحصیلات قابل استفاده باشد.بهمین دلیل مطالب این قسمت را با یک سوال تکراری  آغاز می کنیم و آن این است :  جفر چه چیزی است؟

برای پاسخ به این سوال من یک مثال میزنم.فرض کنید که شخصی روبروی شما نشسته که از علم غیب خبر دارد و هر سوالی که شما بپرسید پاسخ میدهد.حال این سوال از گذشته باشد یا آینده،دور یا نزدیک،فرقی نمیکند. شما سوال میپرسید و او جواب میدهد.جفر راه ارتباط با این شخص است.

به زبان ساده،جفر خودش وجود خارجی ندارد. جفر یک راه ارتباط با عالم غیب  است،یک روش است.جفر خود علم نیست.بلکه راه دستیابی به پاسخ مجهولات است.و سخن آخر اینکه،برای دستیابی به علوم غیبی راههای مختلفی وجود دارد و جفر هم یکی از آن راههاست.

مایلم در اینجا توجه خواننده گان محترم را به این نکته جلب کنم که مطالبی که در اینجا نگاشته میشود آخرین یافته های اینجانب در باره علوم و دانشهای مخفی بوده و شما نظیر آنهارا در جای دیگری نخواهید یافت.همچنین از آنجایی که این مطالب فقط حقیقت را بازگو میکند،بهمین دلیل ممکن است از اساس با داشته های شما در تضاد باشد. دوستان،بنده خودم را موظف به بیان حقیقت میدانم.لذا اگر دانستنی های شما در باره جفر با مطالب بنده در تضاد بود، باید در افکار و اندیشه خود تغییر ایجاد کنید.در غیر اینصورت و اگر بخواهید با آن فکر و اندیشه به دنبال جفر باشید مطمئن باشید که هرگز به آن نخواهید رسید.

یکی از این تفاوتها ممکن است این باشد که یک عده کلاهبردار و متقلب در ذهن مردم تلقین کرده اند که جفر فرمول ریاضی دارد و به دنبال آن مدعی میشوند که نرم افزاری ساخته اند که آن فرمول را دارد و به هر سوالی جواب میدهد.در حالی که بنده با ساده ترین دلیل برای شما ثابت می کنم که هرگز چنین فرمولی نمی تواند وجود داشته باشد.حال اگر شما بخواهید بر عقیده خود پا فشاری کنید مسلما فقط خودتان را در دردسر خواهید انداخت.

حال به ادامه مطلب بازگردیم.

همانطور که عرض شد،جفر یکی از راههای دستیابی به عالم غیب است و بغیر از آن راههای دیگری هم وجود دارد که فعلا موضوع بحث ما نیست.

سروکار جفر با حروف و اعداد است.به بیان دیگر ابزار جفر حروف و اعداد است.به شخصی که علم جفر را میداند، جفار میگویند (تلفظ جفار همانند کلمه حفار است).

روش کار در جفر به این شکل است که شما یک سوال مطرح می کنید.مثلا آن سوال میتواند این باشد: آیا فلانی فرزند فلان کس نصیب از علم جفر دارد یا خیر؟

جفار حروف این سوال را از هم باز کرده و آنها را به این شکل طرح می کند : ا ی ا ف ل ا ن ی ف ر ز ن د ف ل ا ن و الی آخر.سپس از روی دایره ابجد عدد هر حرف را مشخص کرده و زیر هر حرف نوشته و در

آموزش علوم غریبه،جفر رهنما:

انتها همه اعداد را با هم جمع می بندد.

دایره ابجد چیست؟

اساس جفر بر الفبای زبان عربی است و همانطور که میدانید زبان عربی 28 حرف است و چهار حرف ( پ چ ژ گ) فارسی در آن وجود ندارد.

ترتیب نوشتن حروف الفبا در زبان فارسی به این شکل است ، ا ب پ ت ث و الی آخر. اما در زبان عربی حروف الفبا به این شکل نوشته میشود: ا ب جد ه و ز ح ط ی ک ل م ن س ع ف ص ق ر ش ت ث خ ذ ض ظ غ.

چون چهار حرف ( ا ب ج د )در ابتدای این گروه قرار میگیرد لذا به این نوع نوشتن،ابجد گفته میشود.حال یک سوال، چرا به این نوع نوشتن دایره ابجد گفته میشود؟

جواب:درعمل جفر و در قدیم،حروف را به صورت دایره مینوشتند،لذا به این نوع نوشتن،درراه ابجد می گفتند. تلفظ ابجد هم به این شکل است: الف با فتحه.ب ساکن.ج با فتحه و د ساکن.

در دایره ابجد هر حرفی به یک عدد منسوب است.در اصطلاح میگویند هر حرفی قیمتی دارد.از حرف الف تا ط، اعداد یکان و از حرف ی تا ص دهگان و آر حرف ق تا ظ صد گان و حرف غ هم نشان دهنده عدد هزار است.

همانطور که عرض شد جفار حروف سوال را طرح کرده و سپس اعداد تمام حروف را با هم جمع می بندد. به این عدد، مدخل کبیر می گویند. کلمه مدخل در اصل به معنی محل دخول یا ورود است.و در اینجا منظور، اعدادی است که محاسبات جفری قرار است روی آنها صورت بگیرد. هر جفاری ممکن است بسته به روشی که بکار میبرد از چند نوع مدخل استفاده کند.در این صورت هر مدلی نام خود را خواهد داشت.مثلا:مدخل وسیط،مدخل صغیر،مدخل اصغر و الی آخر.

بعد از اینکه جفار اعداد حروف سوال را جمع بست و مداخل خود را به دست آورد حال نوبت آن است که داده های خام خود را به دست آورد. داده های خام در اینجا منظور حروفی است که پایه کار او را تشکیل میدهند. برای بدست آوردن این حروف جفار عدد مداخل را دوباره به حرف تبدیل می کند و برای این کار باز از دایره ابجد استفاده می کند. مثلا اگر عدد مدخل او 1395 باشد حروف او خواهد بود : ه ص ش غ. زیرا عدد پنج معادل حرف ه است و عدد 90 معادل حرف ص و همینطور تا آخر. (البته تذکر این نکته هم لازم است که ما از نظر عددی چند نوع دایره ابجد داریم.این نوع شمارش که الان مطرح شد به نام دایره ابجد کبیر است.)

در مرحله بعد جفار حروف به دست آمده را به شکلی که تلفظ میشود مینویسد.مثلا حرف ا را ا ل ف و م را م ی م و همینطور الی آخر. به این کار ملفوظی کردن حروف می گویند.ردیفی که به این شکل به دست می آید را در علم جفر (اساس)میگویند که اساس کار استخراج جواب سوال بر روی همین حروف است.از اینجا به بعد هر جفاری با روش خودش عملیاتی را انجام میدهد و در نهایت به جواب میرسد.این خلاصه ای از چگونگی روش استخراج جواب در جفر است.البته بعدا این مراحل را برای شما توضیح خواهیم داد.در بخش بعدی دنباله این مطالب را پی خواهیم گرفت و در آن به فرق بین علم جفر و علم حروف خواهیم پرداخت که خیلی مهم است.

موفق باشید.

@jafrrahnama116