فروش کتب ، جزوات و دوره های آموزشی جفر و رمل و علوم غریبه ی استاد رهنما

تنها مرکز حقیقی فروش کتب و جزوات آموزشی بصورت مستقیم توسط استاد رهنما

فروش کتب ، جزوات و دوره های آموزشی جفر و رمل و علوم غریبه ی استاد رهنما

تنها مرکز حقیقی فروش کتب و جزوات آموزشی بصورت مستقیم توسط استاد رهنما

ادامه قسمت 8 آشنایی با جفر

آموزش علوم غریبه،جفر رهنما:

دنباله قسمت هشتم از آشنایی با علم جفر


تا اینجا دو اشتراک از تمام روشهای جفری را توضیح دادیم. حال به ادامه مطلب توجه کنید.

اشتراک سوم

در تمام  روشهای جفری و با در اغلب آنها بعد از اینکه مداخل را تشکیل دادند اعداد به دست آمده را به حرف تبدیل می کنند. روش کار هم باز بر اساس دایره ابجد کبیر است.من قبلا دایره ابجد کبیر را توضیح داده ام. در اینجا فقط نحوه برگرداندن اعداد بالاتر از هزار را آموزش میدهیم.

عدد هزار معادل حرف غ است.بنابراین اگر مدخل ما زیر دو هزار باشد اینگونه به حرف بر گردانده میشود.

مثلا در همان سوال خدا کیست؟ عدد مدخل کبیر ما 1095 بود.

در اینجا 5 میشود ه.90 میشود ص. هزار هم غ است.

پس حروف مدخل کبیر ما میشود ( ه ص غ ).

حال اگر عدد بالاتر از هزار شد. مثلا 2356 .ابتدا عدد 6 و 50 و300 را به حرف برمیگردانیم و سپس عدد 2000 را اینگونه به حرف برمیگردانیم که ابتدا عدد حرف 2 را نوشته  و سپس عدد 1000 را. پس 2000 میشود :ب غ.

3000 = ج غ و الی آخر.

10000 = ی غ 

100000 = ق غ و الی آخر.

پس اگر جایی دیدید که بجای 2000 نوشته اند غ غ . بدانید که غلط است.

یک نوع دیگر برگرداندن اعداد به حروف در جفر است که در اساس با روش بالا یکی است اما برعکس نوشته میشود.

مثلا ما عدد 145 را مینویسیم : ه م ق . یعنی از یکان شروع می کنیم و به بالا حرکت می کنیم.

اما در روش دیگر بر عکس است. از بالا به پایین و همانگونه که تلفظ میشود نوشته میشود. یعنی 145 را تلفظ می کنند : ق م ه .

این روش بیشتر در دانش نجوم اسلامی به کار می آید که موضوع بحث ما نیست. بنابراین روش برگرداندن اعداد به حروف،مشهور بین جفاران همان  است که عرض شد.

حال  به اشتراک چهارم میپردازیم.


در تمام روشهای سنتی جفر، بعد از اینکه عدد مداخل به حرف برگردانده شد، حروف به دست آمده را در یک سطر نوشته و به آن ( اساس ) می گویند. زیرا این حروف اساس کار استخراج جواب در این علم است.

توضیح :

در بعضی از روشها حروف را همانگونه که به دست آمده می نویسند تا تعداد حروف کم شده و عمل استخراج جواب سریعتر انجام بگیرد.همچنین زمانی که جفار عجله دارد یا نیاز به یک جواب کوتاه دارد از این روش استفاده میشود. وگرنه مشهور آن است که حروف اساس به صورت ملفوظی نوشته شود. منظور از ملفوظی آن است که حروف را همانگونه که تلفظ می کنیم بنویسیم.من دایره ملفوظی حروف را برای شما می نویسم.

ا = الف .

ب = با.

ج = جیم .

د = دال .

ه = ها .

و = واو .

ز = زا .

ح = حا .

ط = طا

ی = یا .

ک = کاف .

ل = لام .

م = میم .

ن = نون .

س = سین .

ع = عین .

ف = فا .

ص = صاد .

ق = قاف .

ر = را .

ش = شین .

ت = تا .

ث = ثا .

خ = خا .

ذ = ذال. 

ض = ضاد. 

ظ = ظا. 

غ = غین. 

این هم از دایره ملفوظی حروف. 

حال اشتراک پنجم را توضیح میدهیم. 


اشتراک پنجم، تشکیل ستون نظیره است.یعنی زیر هر حرف از حروف اساس نظیره آن که پانزدهمین حرف از دایره ابجد است نوشته میشود. من دایره اساس و نظیره را هم برای شما می نویسم.اساس و نظیره برعکس هم بکار می روند. مثلا،نظیره حرف الف ، سین است.بنابراین نظیره حرف  سین هم  الف است.به دایره اساس و نظیره حروف در ذیل توجه کنید.

ا = س 

ب = ع 

ج = ف 

د = ص 

ه = ق 

و = ر 

ز = ش 

ح = ت 

ط  = ث 

ی = خ 

ک = ذ

ل = ض

م = ظ

ن = غ

این هم از دایره  اساس و نظیره  ابجدی.

توضیح :صدها دایره در این علم وجود دارد که فعلا شما نیازی  به دانستن همه آنها ندارید.

حال به ادامه مطلب توجه کنید.


مطالبی که بیان شد اشتراکات اکثر روشهای جفری بود. از این به بعد مطلب جالب میشود . زیرا تلاش برای استخراج جواب از این به بعد است. همچنین تمام کلاهبرداریها و پدر سوخته بازیهای کذابان هم از اینجا به بعد شروع میشود.اما ابتدا به یک موضوع جالب توجه کنید.

تا اینجای مطلب همانطور که می بینید همه چیز شسته و رفته و مبنای محاسباتی دارد.یعنی هرفردی که سواد خواندن  و نوشتن داشته باشد و اصول چهار گانه ریاضی را هم بلد باشد میتواند این مراحل را به سادگی انجام بدهد. در واقع اصول ابتدایی هر روشی از جفر را می توان نیم ساعته به مردم آموخت.

همچنین، این بخش از هر روش جفری  را هم میتوان به شکل نرم افزاری در آورد و کامپیوتری کرد. من خودم الان برنامه ای به نام ابجد را در گوشی خودم دارم که هروقت سوالی طرح می کنم مداخل  سه گانه را به من میدهد. (در همینجا از نویسنده آن برنامه  تشکر می کنم و به ایشان و همکارانشان خسته نباشید گفته و موفقیت روز افزون ایشان را از درگاه خداوند متعال خواهانم).

بعضی ها به من ایراد میگیرند که شما چرا در کانال یا در وبلاگ به برخی ناسزا می گوئید.من در جواب عرض می کنم من ناسزا نمی گویم.اما وقتی فردی دروغ می گوید کذاب است،پس باید به او کذاب گفت.@jafrrahnama116آموزش علوم غریبه،جفر رهنما:

وقتی کسی کلاهبرداری می کند، به او همین عنوان را می دهند نه کمتر. علت اینکه این موضوع  را در اینجا مطرح کردم این است که ، بعضی از خدا بی خبران که با برنامه نویسی کامپیوتری آشنایی دارند و من هم اکثر اینها را به اسم میشناسم آمده اند مراحل ابتدایی بعضی از روشهای جفر را که محاسباتی بوده و می توان تبدیل به نرم افزار کرد را برنامه نویسی کرده بعد به دروغ و به نام آموزش فلان روش از جفر به قیمت گزاف به عده ای انسان ساده لوح فروخته اند. خوب،این میشود تحصیل مال از راه نامشروع و شخص دارد نان حرام برسر سفره زن و بچه خود می برد.حال شما بگویید،کسی که از مال حرام نطفه اش منعقد بشود به او چه می گویند؟

و یا کسی که ( سام نژاد و امثال او) جزوات بنده را بر خلاف دستور شرع و دین مبین اسلام و دستور تمام علما میفروشد و به دروغ خود را نماینده من جا می زند، آیا نان حرام برسر سفره زن و بچه خود نمی برد؟ اینها و خریداران این کتب می دانند حق الناس چیست؟ من که از حق خودم نمی گذرم و گریبان تمامی اینها را روز  قیامت خواهم گرفت.

به دنباله مطلب برگردیم.

بله،مثلا محاسبات ابتدایی جفر 15 سطری را در یک برنامه قرار می دهند و به دروغ ادعا می کنند که این روش جفر 15 سطری است و بابت  آن چند میلیون از مردم میگیرند. در حالی که تعدادی از همین برنامه ها،مثل همین برنامه ی ابجد توسط افرادی  نیک اندیش نوشته شده و در کافه بازار به رایگان برای دانلود گذاشته شده است. بگذریم.


همانگونه که عرض شد، کار استخراج جواب در علم جفر از این مرحله به بعد است ومتاسفانه همانطور که گفتم تمام فریبکاریها هم از این به بعد است.هم از طرف جفاران حقیقی و هم به وسیله کلاهبردارانی که به دروغ ادعای داشتن این علم را می کنند.در ادامه مطلب من در این باره توضیحاتی ارائه خواهم کرد.

@jafrrahnama116