فروش کتب ، جزوات و دوره های آموزشی جفر و رمل و علوم غریبه ی استاد رهنما

تنها مرکز حقیقی فروش کتب و جزوات آموزشی بصورت مستقیم توسط استاد رهنما

فروش کتب ، جزوات و دوره های آموزشی جفر و رمل و علوم غریبه ی استاد رهنما

تنها مرکز حقیقی فروش کتب و جزوات آموزشی بصورت مستقیم توسط استاد رهنما

آشنایی با علوم غریبه (8)

آموزش علوم غریبه،جفر رهنما:

دنباله مطلب از دنباله قسمت هشتم آشنایی با جفر


تا اینجای مطلب ,ما تمام اشتراکات روشهای جفری را برای شما توضیح دادیم.

حال به ادامه آن توجه کنید که خیلی هم مهم و هم جالب است.

اما اجازه بدهید قبل از اینکه موضوع  را شرح بدهم یک نکته را محض یاد آوری خدمت شما عرض کنم.

ما به ابتدای مطلب که برگردیم این نکته را باید به یاد داشته باشیم که گفتیم جفر،یعنی علمی که در آن سوال طرح شده و جواب استخراج میشود.

و این یعنی آنکه ، پاسخ هر سوالی باید در قالب حروف و کلماتی با معنی استخراج شود.

خب،قبلا عرض کردیم که در تمام روشهای جفر سنتی سوال تبدیل به اعداد میشود و سپس دو سطر اساس و نظیره ساخته میشود.از اینجا به بعد است که جفار سعی می کند برای هر حرف از حروف نظیره ( چون حروف نظیره در اصل مبنای استخراج جواب است). یک حرف استخراج کند که به آن  مستحصله ی آن حرف گفته میشود.در پایان،بسته به نوع روشی که اعمال شده،از حروف مستحصله نظیره گرفته میشود وپاسخ عیان میشود یا با شمارش ویا با حرکت دادن حروف در دایره ای، جواب آشکار میشود.

متاسفانه به دلیل عدم آشنایی اکثریت مردم با این علم جفاران چه حقیقی و چه کلاهبرداران از قدیم تا جدید از اینجا به بعد مردم را فریب داده اند که علت هم دارد و من اگر عمری باقی بود به آن خواهم  پرداخت. اما اجازه بدهید ابتدا در باره مستحصله جفر توضیح بدهم.


مستحصله یعنی چه ؟

معنی لغوی مستحصله یعنی ، حاصل شده ، به دست آمده. اما توضیح ساده آن به این شکل است که بنده عرض می کنم تا همگان با هر سطح از سواد بتوانند این قسمت پیچیده از جفر را که حقیقتا انسان را مستاصل می کنند بفهمند تا آنوقت مشخص شود که چقدر تحصیل این حروف سخت است.آنوقت یک عده از هموطنان ساده با من تماس می گیرند و می گویند:ما تمام جفر 15 سطری را بلدیم و فقط آن قسمت مستحصله اش مانده،میشود شما آن را در وبلاگ یا کانال شرح بدهید تا من بتوانم سوالات کنکور را استخراج کنم!